Pytania i Odpowiedzi – zyskaj nowych klientów dzięki swojej eksperckiej wiedzy!


Tuż przed wakacjami w serwisie Ceneo.pl na stronach produktowych pojawiła się nowa zakładka: Pytania i Odpowiedzi, dzięki której szybko, efektywnie i bezkosztowo sklepy mogą budować swój ekspercki wizerunek i nawiązywać trwałe, oparte na wiedzy i zaufaniu, relacje z  potencjalnymi klientami.

Nowa zakładka okazała się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę – z miejsca wzbudziła duże zainteresowanie użytkowników serwisu, którzy już po dwóch miesiącach użytkowania dodają niemal 100 pytań dziennie!

Najczęściej pytania dotyczą wymiarów i danych technicznych, funkcjonowania produktów oraz rozwiązywania problemów ze sprzętem. Dzięki nowej zakładce użytkownik praktycznie w czasie rzeczywistym może rozwiać nurtujące go wątpliwości – pierwsze odpowiedzi pojawiają się niemal w kilka-kilkanaście minut po publikacji wpisu. Zadający pytanie zostaje o niej poinformowany, można także ustawić mailowe powiadomienie dotyczące pytania autorstwa innej osoby. Każda pierwsza odpowiedź na nowe pytanie premiowana jest CeneoPunktami w Klubie Łowców Nagród, a na najlepsze, najbardziej przydatne, można głosować za pomocą „łapek” znajdujących się po prawej stronie zakładki.


Najczęściej autorami odpowiedzi są na razie inni użytkownicy. Liczymy jednak, że już wkrótce w tę wymianę wiedzy włączą się także sklepy i producenci, którzy docenią ten nowy, darmowy kanał bezpośredniej komunikacji z zainteresowanymi zakupem danego produktu klientami – podkreśla Dawid Brandebura, zarządzający tą opcją w serwisie Ceneo.pl.

Założenie konta zawierającym logotyp sklepu zajmuje kilka minut – najpierw trzeba zarejestrować zwykłe konto jak użytkownik serwisu, wgrać logo w miejsce awatara, a potem wysłać na adres wsparciesklepu@ceneo.pl prośbę o oznaczenie jego statusu jako sklepowego (uwaga – w zgłoszeniu trzeba koniecznie podać adres mailowy sklepu!). Potem zostaje już tylko śledzenie pytań klientów i rozwiewanie ich wątpliwości – a dzięki temu budowanie swojego wizerunku eksperta, znającego doskonale sprzedawany produkt z jego wszystkimi funkcjonalnościami.


Takie działanie wpływa w oczywisty sposób na sprzedaż – klienci widzą, że dany sklep ma interesujący ich produkt w ofercie, zna go – jest więc bezpieczny i godny zaufania. To wyjątkowe narzędzie dla mniejszych sklepów, umożliwiające im szybsze przebicie się do świadomości klientów bez kosztownych nakładów na reklamę i pozycjonowanie w serwisie – jedyną inwestycją jest czas poświęcony na przekazanie swojej wiedzy o produkcie. Dobrą, rzetelną odpowiedź na pytanie może przeczytać wielu klientów, którzy mogą być zainteresowani również innymi produktami. Przy okazji śledząc przebieg dyskusji w zakładce danego produktu można zbadać rynek, poznać potrzeby klientów i dostosować do nich swoją ofertę.

Planujemy intensywny rozwój tego obszaru. W ciągu najbliższych miesięcy zakładka pojawi się w wersji mobilnej oraz dodana zostanie możliwość obserwowania wybranych produktów pod kątem pojawiania się nowych pytań. Jestem przekonany, że nowa opcja stanowi istotny wkład w budowę zaufania użytkowników do zakupów w sieci – podsumowuje Dawid Brandebura.

Dlaczego warto odpowiadać jako Sklep?

  • W tym miejscu nie konkurujesz ceną!
  • Budujesz bliską relację z klientem
  • Masz szansę zyskać nowych klientów
  • Przy Twojej odpowiedzi może pojawić się przycisk "Idź do sklepu" i/lub "Kup teraz" (w zależności od oferty)
  • Pomagasz klientowi na najwcześniejszym etapie zakupów
  • Merytoryczne odpowiedzi pomogą budować dobry wizerunek Sklepu