Raport: sklepy internetowe

Raport: sklepy internetowe. Jak zbudować, jak promować, jak sprzedawać w nich z sukcesem?


CENEO zostało partnerem najnowszego raportu interaktywnie.com o sklepach internetowych. Eksperci z najlepszych agencji doradzają w nim, jak zwiększać sprzedaż w Internecie. Redaktorzy portalu analizują rynek i wskazują, jakie ma on przed sobą perspektywy. Wszyscy szacują, ile można zarobić na e-commerce i podpowiadają, co robić, aby odnieść sukces i zarabiać jak najwięcej. Zapraszamy przede wszystkim do lektury artykułu Radosława Tyszko – dyrektora sprzedaży Ceneo. Cały raport do pobrania tutaj. Czytajcie i zarabiajcie!
Jak skutecznie generować sprzedaż z Ceneo.pl?
Autor: Radosław Tyszko, dyrektor sprzedaży Ceneo.pl
Czas pandemii pokazał, że przyszłość handlu należy do e-commerce. Według ostatniego badania GEMIUS i Izby Gospodarki Elektronicznej już 73% internautów robi zakupy online. Nie dziwi więc, że sprzedawcy przenoszą swoje działania do Internetu. Często jednak mają ogromne obawy związane z mnogością ofert dostępnych w sieci - jak się wyróżnić na ich tle?

Najpopularniejszą w Europie porównywarkę Ceneo.pl odwiedzają 23 miliony użytkowników miesięcznie. Są to przede wszystkim osoby kupujące w sklepach internetowych regularnie i zdecydowane na zakup. Ten fakt pozwala serwisowi osiągnąć współczynniki konwersji powyżej średniego rynkowego poziomu. Jak wykorzystać ten potencjał i rosnąć razem z Ceneo.pl?

Rozpoczynając współpracę z Ceneo.pl warto patrzeć na ten proces trzyetapowo – efektywne działanie wymaga bowiem stawiania kroku za krokiem. Serwis posiada szeroki pakiet narzędzi dedykowanych dla sklepów internetowych, przytoczymy jedynie przykłady kilku z nich. Na początku wejdź na biznes.ceneo.pl i wypełnij formularz zgłoszeniowy. Pamiętaj, że na każdym z etapów możesz liczyć na wsparcie doświadczonego zespołu doradców handlowych.


I etap – budowanie wiarygodności sklepu
Swoją obecność na Ceneo.pl powinieneś rozpocząć od budowania wiarygodności Twojego sklepu. Na początku zachęcamy sprzedawców do korzystania z Programu Zaufanych Opinii, działającego już od 11 lat i będącego najwiarygodniejszym źródłem wiedzy na temat sklepów internetowych, sprzedawców i firm kurierskich. Zaufane Opinie to najlepsze narzędzie do budowania marki sklepu. Na czym polega program? Do każdego kupującego w sklepie, który do niego przystąpił, wysyłana jest ankieta zachęcająca do oceny zadowolenia z zakupu. Badania pokazują, że użytkownicy sami z siebie najczęściej są skłonni do wystawiania tych negatywnych opinii. W sytuacji, gdy ankieta trafia do każdego, zdecydowanie więcej kupujących jest zmotywowanych do zostawienia również pozytywnej opinii. W ten sposób sprzedawca na uczciwych zasadach może budować swój profesjonalny wizerunek na rynku, a miliony kupujących w sieci są pewni, że zamawiając produkt w sklepie, który cieszy się najwyższą oceną, mogą być spokojni o bezpieczeństwo transakcji.
Kolejny krok, który warto zrobić już na tym etapie, to licytowanie pozycji, czyli skorzystanie z narzędzia służącego do pozycjonowania ofert na Ceneo. Dzięki licytowaniu nie musisz obniżać ceny produktu - Twoja oferta znajdzie się w TOP 3 niezależnie od ceny (pamiętaj, że aż 7 na 10 klientów wybiera 3 pierwsze oferty). Możesz promować swoje oferty na topowych miejscach na stronie produktu lub kategorii.
Budowanie wiarygodności i wysoka pozycja na listingu to połączenie idealne dla sklepów rozpoczynających swoją przygodę z Ceneo.

II etap – budowanie pozycji swoich produktów i strategii cenowej

W tym momencie powinieneś skorzystać z wiedzy Ceneo i wykorzystać narzędzia analityczne oferowane przez porównywarkę. Koniecznie sprawdzaj pozycję swojej oferty. W ten sposób poznasz strategię konkurentów i dostosujesz się do niej w sposób, który będzie dla Ciebie najbardziej optymalny.

III etap – kreowanie indywidualnych przewag konkurencyjnych
Pora na etap finalny, który trwa najdłużej i stale ewoluuje. To najwyższy czas na budowanie synergii poprzez wykorzystanie kilku produktów promocyjnych przygotowanych przez Ceneo.pl - jednocześnie. Jak zapaść w pamięć konsumentów? Podpowiadamy:
  • Informuj o dodatkowych korzyściach Twojej oferty
    Teksty Promocyjne to rozwiązanie, które przyciągnie klientów do Twojej oferty już z poziomu karty produktu - przykuwają uwagę i pełnią rolę informacyjną. Dodatkowo budują pozytywny wizerunek marki, dzięki umieszczeniu przy logotypie Twojego sklepu. Jeżeli Twoja oferta wyróżnia się dodatkową korzyścią dla klienta np. darmową wysyłką to Teksty Promocyjne będą idealnym rozwiązaniem. Komunikat z konkretną wartością przyciągnie klientów do Twojej oferty. Usługa pozwala dodać przy ofercie bezpośredni przekaz oznaczony gwiazdką z kluczowymi korzyściami produktu lub oferty np. wysyłka w ten sam dzień, darmowa dostawa itp. Pamiętaj, że możesz ustawić komunikaty hurtowo dla wszystkich Twoich ofert, ale także pojedynczo indywidualnie dla każdej.

  • Wyróżnij swoje oferty
    Kilkadziesiąt takich samych ofert jednego produktu? Przyciągnij wzrok klienta podświetleniem oferty. Twoja oferta będzie bardziej widoczna i uzyska więcej przejść dzięki dodaniu jasnożółtego tła oraz pogrubieniu czcionki w nazwie produktu. Od razu skupisz uwagę klienta.

  • Znajdź idealne miejsce dla siebie
    Mamy ponad 30 miejsc do reklamowania Twojej oferty - możesz wybierać spośród formatów wyświetlanych na komputerach stacjonarnych i/lub urządzeniach mobilnych. Dostępne powierzchnie reklamowe można zakupić w różnych miejscach serwisu i w różnych modelach. Według naszych analiz, wyróżnienie oferty sprzedającego poprzez reklamę, znajduje odzwierciedlenie w ilości przejść do sklepu. Szczególnie skuteczne są reklamy na stronach produktowych, czyli w miejscu, gdzie zapada ostateczna decyzja zakupowa użytkownika.


Podsumowując - warto pamiętać, że kluczowy wpływ na sprzedaż ma to, z jakich narzędzi promocji korzysta sklep. Mądre i efektywne korzystanie ze składowych ekosystemu Ceneo.pl pozwala na skuteczną sprzedaż nie tylko ze względu na najniższą cenę.