Zaufane Opinie

Zbieraj nawet do 14 razy więcej pozytywnych opinii!

Aż 93% klientów podczas zakupów podejmuje decyzje na podstawie opinii innych kupujących. Przystępując do bezpłatnego programu Zaufane Opinie otrzymujesz specjalną odznakę, która wyróżni Twoje oferty spośród innych, a to bezpośrednio przekłada się na wzrost Twojej sprzedaży.

NOWOŚCI w Zaufanych Opiniach

grafika_api

Wkrótce rusza ulepszona wersja ankiety Zaufanych Opinii, która przyniesie istotne zmiany w prezentacji wyników na stronie sklepu oraz wprowadzi nowe wskaźniki oceny. Celem tych zmian jest lepsze odzwierciedlenie wysokiej jakości obsługi świadczonej przez sprzedawcę, dzięki bardziej szczegółowej i kompleksowej prezentacji opinii użytkowników.

Skuteczność zamówień

Ten wskaźnik przedstawia stosunek pomiędzy potwierdzeniami odbioru zamówień a liczbą ich anulowań.

Ponowne kupiłoby w sklepie

Odzwierciedla procent klientów, którzy odpowiedzieli "tak" na pytanie o ponowny zakup w sklepie.

Szybkość realizacji zamówień

Prezentuje średnią ocenę kupujących dotyczącą szybkości realizacji zamówienia, wyrażoną na 5-stopniowej skali.

Zaufane Opinie w liczbach

95%

opinii w programie
jest pozytywnych

14

razy więcej
pozytywnych opinii

nr 1

wśród serwisów gromadzących
opinie o sklepach

47 mln

opinii wystawionych
od początku programu

Większa sprzedaż

aż 83% użytkowników wybiera sklepy wyróżnione odznaką Zaufane Opinie.

Analityka

Poznaj ilość i wartość transakcji z Ceneo, porównuj, symuluj, planuj i rozwijaj swój biznes!

Łatwa instalacja

Korzystaj z wtyczek dostępnych na platformach e-commerce lub wklej gotowe rozwiązanie na swoją stronę.

Prosta i szybka instalacja

Dodaj Zaufane Opinie do swojego sklepu kilkoma kliknięciami. Wykorzystaj dostępne wtyczki na Twojej platformie e-commerce lub wklej gotowe rozwiązanie na stronę internetową.



solidny sprzedawca

Wyróżnienia, które przekładają
się na Twój sukces!

Buduj rozpoznawalność, prestiż i zwiększaj sprzedaż dzięki odznakom Zaufanych Opinii i Solidnego Sprzedawcy. To wyróżnienia, które podkreślają Twoją niezawodną obsługę, zaufanie Twoich klientów oraz to, jak ważne dla Ciebie jest ich zadowolenie. Inwestuj w reputację, jakość obsługi i ciesz się zasłużonym sukcesem niezależnie od wielkości Twojej firmy.

Program Ochrony Marki

Dzięki niemu masz możliwość porozmawiania z klientem i usunięcia negatywnej opinii. Każde polubowne rozwiązanie sprawy spowoduje cofnięcie złej opinii, a zamiast niej wyświetlimy komunikat informujący o uzyskaniu kompromisu.

Osobna ocena dostawcy

Dołączając do Zaufanych Opinii, umożliwiasz swoim klientom osobną ocenę dostawcy. Dzięki temu uszkodzona przesyłka lub opóźnienie dostawy nie będą miały wpływu na Twoją reputację.

Bezpłatny widget na Twoją stronę

Pochwal się pozytywnymi opiniami oraz wysoką oceną sklepu na swojej stronie internetowej! Zainstaluj bezpłatny widget, który pokaże użytkownikom, że mogą czuć się bezpiecznie, robiąc zakupy w Twoim sklepie.

Szczegółowa analityka sprzedaży

Poznaj potęgę analityki! Nasze narzędzie dostarcza Ci nie tylko informacje o ilości i wartości transakcji, ale także szczegółowe wskaźniki dotyczące ruchu i konwersji na Twojej stronie. Proste i jasne komunikaty wskażą Ci, co działa świetnie, a które aspekty wymagają poprawy. Z Ceneo, zarządzanie sklepem internetowym staje się prostsze i bardziej opłacalne.

Ranking Zaufanych Sklepów

Bierz udział w prestiżowej Gali Zaufanych Sklepów. Od 2009 r. prowadzimy ranking najlepszych sklepów internetowych objętych Programem Zaufanych Opinii. Masz szansę na zdobycie wyjątkowego wyróżnienia potwierdzającego Twoją rzetelność oraz wartościowe nagrody. Czytaj więcej...

Osiągnij wyższy poziom sprzedaży!

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:

Konfiguracja narzędzia

Upewnij się, że do testu został użyty adres e-mail, z którego złożono zamówienia po włączeniu narzędzia, oraz że podczas składania zamówienia została wyrażona zgoda na przekazanie adresu e-mail. Wykonaj test ponownie. Po wykonaniu testu pojawia się komunikat informujący o tym, gdzie leży problem. Należy go naprawić.
Starsza wersja narzędzia pozwala Ci jedynie zbierać opinie. Część platform nie posiada najnowszej wersji narzędzia, dlatego jeżeli chcesz cieszyć się wszystkimi korzyściami jakie dają Zaufane Opinie wybierz instalację uniwersalną.
W takiej sytuacji należy skorzystać z instrukcji uniwersalnej.
Zgodę taką można uzyskać za pomocą fakultatywnego akceptowalnego checkboxa, zawierającego klauzulę informacyjną, umieszczonego w procesie zamówienia, bądź poprzez odpowiedni zapis w regulaminie sklepu. W drugim przypadku zgoda będzie wyrażana automatycznie przy akceptacji regulaminu. W treści takiego zapisu powinien znaleźć się podmiot przetwarzający dane(Ceneo.pl sp. Z o.o.), cel (opiniowanie sklepu oraz transakcji), zakres przekazywanych danych (adres email).
Jest to unikatowy numer przypisany do konkretnego sklepu. Jeżeli posiadasz kilka sklepów każdy z nich będzie posiadał swój indywidualny numer. Numer GUID znajduje się w Panelu Ceneo w zakładce "Instrukcja instalacji" w miejscu, gdzie podany jest kod do instalacji.
Opinie nie pojawią się od razu, to kilkudniowy proces. Należy poczekać na wysyłkę ankiet, a następnie na ich wypełnienie przez użytkowników. Pamiętaj, że nie otrzymasz opinii do każdego zamówienia. Ze względu na preferencje zakupowe użytkowników jest to niemożliwe. Opinia wystawiona z ankiety z Twojego zamówienia testowego nie zostanie opublikowana, ponieważ zgodnie z naszym regulaminem zabronione jest wystawianie opinii własnemu sklepowi. Jeżeli w ciągu 7 dni od włączenia narzędzia opinie nie pojawią się, napisz do nas na sbt@ceneo.pl
W Ceneo.pl zależy nam na jak najbardziej rzetelnej informacji o sklepach oraz produktach. Najlepszym źródłem informacji są osoby o których wiemy, że dokonały zakupu w sklepie, który z nami współpracuje w ramach programu "Zaufane Opinie". W przypadku sklepów wysyłających nam przez narzędzie Zaufanych Opinii małą liczbę transakcji do których mamy wysłać ankietę umożliwiamy dodatkowe zbieranie opinii Zwykłych (nasze algorytmy codziennie w nocy sprawdzają ich ilość i ewentualnie zmieniają to ustawienie).

Wysyłka ankiet

Liczbę dni do wysyłki ankiety można ręcznie zmienić w Panelu Ceneo w zakładce Zaufane Opinie -> Konfiguracja, lub bezpośrednio w skrypcie zainstalowanym na stronie. Zalecamy tryb automatyczny, wtedy wartość ta będzie obliczana na podstawie odpowiedzi użytkowników, co pozwoli na wysyłkę ankiety w dniu dostawy towaru i zwiększy szanse na opinie. W przypadku wyboru ręcznej konfiguracji liczby dni na wysyłkę, nadrzędną wartością będzie wartość ustawiona bezpośrednio w skrypcie
Pierwsza ankieta jest wysyłana zgodnie z Twoją konfiguracją. Kolejna wysyłka ma miejsce po 7 dniach od pierwszej, a trzecia wysyłka jest realizowana po kolejnych 7 dniach. Po 30 dniach od zakupu użytkownik dostanie dodatkową wiadomość dotyczącą jedynie oceny samego produktu.
Ankieta produktowa jest integralną częścią ankiety sklepowej i nie jest możliwe ich rozdzielnie.

Oznaczenia

Wystarczy przystąpić do Programu Zaufane Opinie - aktywować narzędzie zgodnie z instrukcją i przekazywać nam wszystkie transakcje, przy czym musimy otrzymać co najmniej jedną transakcję w ciągu 30 dni, aby posiadać aktywny znaczek.
Odznaka jest przyznawana tylko tym sklepom, które w ciągu ostatnich 30 dni otrzymały co najmniej 30 Zaufanych opinii. Średnia ocena tych opinii musi wynosić 4,5 lub więcej, przy czym przynajmniej 90% z nich musi być pozytywnych.
Pierwsze pytanie w ankiecie Zaufanych Opinii to „Na jakim etapie jest Twoje zamówienie?” przy którym można udzielić jednej z 4 odpowiedzi:
  • A. Otrzymałem(am) towar
  • B. Czekam na towar
  • C. Zrezygnowałem(am) z zamówienia
  • D. Sklep anulował zamówienie
„Skuteczność zamówień” to stosunek liczby odpowiedzi A do sumy liczb odpowiedzi A i D. Liczone jest to dla 30 ostatni dni.
Trzecie pytanie w ankiecie Zaufanych Opinii to „Jak oceniasz czas realizacji zamówienia?” przy którym można udzielić jednej z 5 odpowiedzi:
  • A. Bardzo szybko (5/5)
  • B. Szybko (4/5)
  • C. Mogło być lepiej (3/5)
  • D. Wolno (2/5)
  • E. Bardzo wolno (1/5)
Każda z tych odpowiedzi to ocena w skali 1-5, gdzie 5 jest najlepszą. To odznaczenie to średnia z udzielonych odpowiedzi w ciągu 30 ostatnich dni.
Czwarte pytanie w ankiecie Zaufanych Opinii to „Czy kupił(a) byś ponownie w …” przy którym można udzielić jednej z 2 odpowiedzi:
  • A. Tak
  • B. Nie
„Ponownie kupiłoby w tym sklepie” to stosunek liczby odpowiedzi A do sumy liczb odpowiedzi A i B. Liczone jest to dla 30 ostatni dni. .

Prezentacja opinii na stronie sklepu

Do tego celu służy widget z opiniami oraz ogólną oceną sklepu. Widget to darmowe narzędzie dostępne na https://shops.ceneo.pl/Reviews/TrustedReviews/Configuration
Wszelkie ustawienia są dostępne w zakładce Opinie - >Zaufane Opinie->Konfiguracja, jeżeli chcą Państwo dokonać innych zmian niż te dostępne to należy zmienić style w kodzie widgeta indywidualnie do potrzeb. Jest to działanie niestandardowe i nie posiadamy do niego instrukcji.

Pozostałe kwestie

Zaufane opinie to opinie wystawione przez użytkowników, którzy złożyli zamówienie w Twoim sklepie (lub w Marketplace Kup Teraz), są one oznaczone zielonym znaczkiem Zaufanych Opinii na liście opinii i wliczają się do oceny Twojego sklepu a ich treść jest prezentowana na widgecie Zaufanych Opinii, który możesz aktywować w Panelu Ceneo.

Zwykłe opinie mogą być wystawione przez zalogowanego użytkownika (wchodząc na kartę sklepu w Ceneo.pl i klikając przycisk NAPISZ OPINIĘ O SKLEPIE), nie są potwierdzone zamówieniem, nie są oznaczone na liście opinii, wliczają się do oceny Twojego sklepu a ich treść nie jest prezentowana na widgecie Zaufanych Opinii.
Ilość opinii zależy od ilości zamówień, jeżeli przekazujesz nam małą liczbę transakcji to liczba opinii również będzie znikoma. Na ankietę odpowiada od kilku do kilkunastu procent użytkowników
Każde zamówienie Kup Teraz jest objęte wysyłką ankiet automatycznie. Nie ma możliwości wyłączenia opiniowania zamówień z Kup Teraz. Jeżeli sprzedajesz tylko w Kup Teraz i chcesz zbierać opinie ze sklepu internetowego to musisz zgłosić do nas domenę, co wiąże się ze zmianą systemu rozliczeniowego. W temacie zmiany systemu rozliczeniowego prosimy o kontakt na adres wsparciesklepu@ceneo.pl
Aby produkty widniały pod opiniami, należy w kodzie poprawnie wprowadzić ID produktu podczas implementacji kodu. Należy także pamiętać, że dany produkt musi być dostępny w Państwa ofercie w naszym serwisie.
Być może użytkownicy wystawiając opinię naruszyli regulamin serwisu, opinie naruszające regulamin serwisu nie są publikowane. Ponadto opinie nie ukazują się od razu, po ich dodaniu opinie przechodzą proces weryfikacji, ich publikacja nastąpi do dwóch godzin od jej dodania.
Napisz na sbt@ceneo.pl w treści wiadomości dokładnie opisz problem, podaj identyfikator sklepu.
Czy ten artykuł był pomocny?