Pozycjonowanie ofert

Dbaj o widoczność ofert
Docieraj do milionów
Zwiększaj sprzedaż
Zajmuj najwyższe miejsca
Nie konkuruj ceną

dzięki Pozycjonowaniu ofert

Aż 70% Klientów Ceneo wybiera jedną z trzech pierwszych ofert na stronie produktu. Zadbaj o wysokie pozycje, niezależnie od ceny Twoich ofert.

Jak zacząć?

Automatyczne pozycjonowanie to najłatwiejsza metoda, by dotrzeć do swoich klientów i zwiększyć skuteczność sprzedaży:

lub wybierz jedną z pozostałych metod licytowania:

Indywidualne określanie stawek

Określaj indywidualne stawki dla poszczególnych ofert. Wykorzystaj podpowiedzi do efektywnego wykorzystania środków kampanii i zmaksymalizowania konwersji sprzedaży. Używaj sugerowanej stawki dla 3. pozycji, aby nie zgadywać kosztów licytacji i szybko osiągnąć efekt.

Określanie stawek za pomocą API

Pełna automatyzacja z bezpłatnym API umożliwia Ci określanie stawek dla tysięcy ofert w czasie rzeczywistym. Reaguj dynamicznie na sytuacji na Twoich ofertach, dostosowuj strategię zintegrowaną z Twoim systemem sprzedaży.
Czytaj więcej

Ile to kosztuje?


CPC od 4 gr


Pełna kontrola nad budżetem. Określ maksymalną stawkę, jaką jesteś gotów zapłacić, i weź udział w licytacji. Zawsze będziesz płacić tylko minimalną kwotę wystarczającą do osiągnięcia pozycji.

W zależności od tego, w jakim modelu jesteś, opłata za licytacje będzie naliczana w różnych momentach. Jeśli jesteś w modelu CPC opłata zostanie doliczona po przejściu na stronę Twojego sklepu. W przypadku modelu CPS (Marketplace Kup Teraz), opłata zostanie doliczona po dodaniu produktu do koszyka.

Dlaczego warto?


Licytuj pozycję już od 4 groszy i wyświetlaj swoje oferty na najwyższych pozycjach na karcie produktu. To gwarancja wzrostu sprzedaży bez konieczości obniżania cen produktów!

Miej kontrolę nad efektami! Ustawiaj różne stawki i obserwuj ich efekty, dobierając optymalną stawkę licytacji. Śledź wyniki w Narzędziach Analitycznych i pobieraj dokładne raporty. Ceneo dostarcza cenne informacje dla Ciebie.

Licytując pozycję produktu, możesz szybko pozyskać ruch dla nowych, mało popularnych lub niszowych produktów. Przy ofercie dodatkowo wyświetlamy Twoje logo, więc zajmując najwyższe pozycje, umocnisz wizerunek swojego sklepu.


Najczęściej zadawane pytania

Za przejście z miejsca wśród polecanych ofert lub produktów zapłacisz swoją cennikową stawkę + minimalną wartość niezbędną do przelicytowania Twojego bezpośredniego konkurenta, ale nie niższą niż minimalna wymagana opłata. Może wystarczyć nawet 1 grosz, a na pewno nie będzie to więcej niż Twoja maksymalna stawka.
Wysokość minimalnej wymaganej opłaty znajdziesz na górze strony informacyjnej dotyczącej pozycjonowania ofert.

Pamiętaj: zapłacisz dopiero po przejściu. Nie płacisz za wyświetlenie oferty na dobrej pozycji.
Minimalna stawka licytacji to 0,04 zł, z wyjątkiem:
  • smartfony i telewizory: 0,50 zł
  • branża moda (i wszystkie podkategorie): 0,00 zł
  • BidBot to narzędzie pozwalające na automatyczne pozycjonowanie ofert na wybranych ofertach, bez konieczności ustawiania indywidualnych stawek. Dzięki niemu każda oferta spełniająca określone przez Ciebie kryteria automatycznie będzie licytowana.
    Sama logika pozycjonowania ofert jest identyczna jak w przypadku ręcznego ustawienia stawek. BidBot pozwala Ci jednak na znaczącą oszczędność czasu, ponieważ sam będzie uruchamiał i wyłączał licytowanie na Twoich ofertach, reagując na zmiany ich parametrów (np. cena, różnica do najtańszej, przypisany tag, osiągnięcie zakładanej pozycji). Uruchamiasz kampanię, a BidBot pilnuje ustawień za Ciebie.
    Każdą kampanię możesz uruchomić bezterminowo lub w określonym okresie. Możesz też ją w każdej chwili ręcznie zatrzymać.
    Nie, BidBot działa tylko na ofertach bez indywidualnych stawek ustawionych w zakładce "Licytuj wybrane". Uznajemy, że oferty na których ustawiasz stawki ręcznie, to oferty których lictytowanie chcesz ręcznie kontrolować.
    Do dyspozycji masz szereg parametrów, które możesz zmieniać w dowolnym czasie. Przykładowo:
    1. Kampania ze stawką 0,50zł, walcząca maksymalnie o pozycję 2, na ofertach w kategorii „Smartfony” w cenie od 1000 do 2000 zł, z różnicą ceny od najtańszej nie większą niż 10%
    2. Kampania ze stawką 0,04zł, na wszystkich ofertach z różnicą ceny od najtańszej nie większą niż 5% i ofertą dostępną od ręki
    3. Kampania ze stawką 0,80zł na ofertach z przypisanym tagiem „konkurencja MAŁA”, aktywna od 1 do 15 dnia bieżącego miesiąca
    Możesz ustawiać dowolne kombinacje parametrów, a liczba produktów spełniających kryteria kampanii jest widoczna w wierszu z nazwą kampanii
    Tak. Możesz ustawiać stawki na wybranych produktach w modzie i innych kategoriach zawierających produkty monoofertowe. Dzięki temu możesz podbijać pozycje na przykład tylko tych produktów, które masz w promocji, które dają Ci dobrą konwersję, albo które chcesz szybko wyprzedać.
    Wystarczy że ustawisz tym produktom odpowiednio wysoką stawkę licytacji. Jeśli będzie wystarczająca, zajmą lepsze pozycje. W ten sposób nawet produkt z ostatniej strony kategorii może awansować na pierwsze miejsce.
    Nie dopłacisz wtedy ani grosza. Dodatkowe środki pobieramy tylko jeśli dostaniesz przejście z pozycji wśród polecanych ofert. Nie ponosisz kosztów za samo zajęcie lepszego miejsca.
    Możesz to zrobić wpisując w zakładce „Informacje” dodatkowe parametry dodawane do Twoich linków.
    Jasne. Wystarczy, że zmienisz stawkę licytacji na 0zł. Możesz to zrobić w dowolnym momencie w Panelu lub przez API.
    Możesz kliknąć w ikonę "wykresu" w zakładce Licytuj hurtowo – przejdziesz wtedy do Narzędzi analitycznych. Tam w widgecie „Pozycje moich ofert” sprawdź listę produktów i pozycje – w ten sposób sprawdzisz którym produktom warto podnieść stawkę licytacji Możesz też kliknąć w ikonę listy i przejść do widoku listy produktów należącej do kategorii. Zajmowane pozycje zobaczysz w kolumnie „Pozycja oferty”.
    Tak, możesz pozycjonować w ten sam sposób, jak wszystkie inne sklepy. Naliczoną stawkę licytacji zapłacisz, jeśli będąc w Strefie polecanych zostanie kliknięty przycisk "Kup teraz" przy Twojej ofercie.

    Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

    Uzyskaj odpowiedź od ekspertów Ceneo, napisz wiadomość na adres: wsparciesklepu@ceneo.pl

    Czy ten artykuł był pomocny?