W Polsce jest ponad 28 mln aktywnych internautów. Ich liczba stale rośnie, podobnie jak zainteresowanie zakupami internetowymi. Ten trend chętnie wykorzystują również właściciele sklepów stacjonarnych i producenci. Z danych serwisu Ceneo.pl wynika, że każdego roku w Polsce powstaje do 8 tys. nowych sklepów internetowych.
Za co lubimy zakupy w sieci?
W Polsce wśród klientów internetowych przeważają kobiety, które stanowią 53% ankietowanych wynika z raportu E-commerce 2017. Chętnie przeglądają oferty takich takich produktów, jak: odzież, dodatki, akcesoria, obuwie, kosmetyki i perfumy, artykuły dziecięce, bilety czy meble. Z kolei w przypadku mężczyzn dominuje sprzęt RTV AGD, telefony i akcesoria telefoniczne czy samochodowe. Z raportu wynika też, że zdecydowana większość internautów zakupy w sieci ceni za możliwość ich robienia codziennie przez całą dobę. Dodatkowo klienci lubią tę formę zakupów dlatego, że mogą je zrobić w dowolnym miejscu i nie mają ograniczonego czasu przy wyborze oferty i porównaniu cen produktów.
Jak sklepy zdobywają klientów internetowych?
To właśnie cena jest jednym z kluczowych elementów, która ma wpływ na ostateczny wybór oferty również w czasie zakupów internetowych. Targi e-Handlu są doskonałą okazją, by poznać rozwiązania informatyczne, które sklepy internetowe mogą wykorzystywać do pozyskiwania nowych klientów i wykorzystać do budowania swojej marki w świadomości klientów. Sprzedawcy z którymi współpracujemy dostają od nas narzędzia pozwalające im prezentować na stronach swoich sklepów opinie zebrane
w naszym serwisie – wyjaśnia Dariusz Grabowski, Product Development Departament Director w Ceneo.pl, które jest jednym z uczestników Targów e-Handlu w Krakowie.
Kolejnym decydującym czynnikiem są opinie i recenzje zarówno o produkcie, jak
i sprzedawcy. W tym obszarze sprzedawcy mogą skorzystać m.in. z programu „Zaufane Opinie”, które realizuje serwis Ceneo.pl. Opinie pochodzące z tego programu są wiarygodnym źródłem wiedzy zarówno dla klientów, jak i kupujących. Pierwsza grupa otrzymuje wiedzę o sprzedawcy i produkcie, a właściciel sklepu poznaje ocenę swojej pracy i ma pewność, że wystawił ją klient a nie konkurent. – dodaje Grabowski.
Targi e-Handlu w Krakowie odbędą się 25 kwietnia w godzinach od 10:00 do 17:00.
W programie poza prezentacją firm związanych z handlem internetowym, wystawcy zaplanowali dla gości ciekawe prezentacje związane z nowymi rozwiązaniami dedykowanymi sprzedawcom internetowym. Wstęp na wydarzenie w hali EXPO Kraków jest bezpłatny. Darmowy bilet można odebrać po wcześniejszej rejestracji za pośrednictwem strony organizatora.
Stoiska Ceneo.pl znajdziecie pod numerami 5.2 i 5.3.