Case Study – 100% wzrost ruchu w autoryzowanych sklepach znanego producenta smartfonów


Ceneo.pl to serwis łączący trzy grupy interesariuszy – 23 miliony klientów miesięcznie, sklepy internetowe oraz… producentów. Przez ostatnie lata obserwowaliśmy wiele sukcesów synergii dwóch ostatnich grup, potwierdzonych danymi analitycznymi. Oto przykład jednej z nich.
ceneo
Jedna z rozpoznawalnych marek produkująca innowacyjne urządzenia elektroniczne zaufała opiniom naszych ekspertów i przekonała się, że było warto. Pomimo prowadzonych kampanii reklamowych w Internecie, wyniki sprzedaży smartfonów w autoryzowanych sklepach producenta, nie były do końca zadowalające. Klient zgłosił się więc do nas z prośbą o pomoc w przygotowaniu pakietu optymalnych i efektywnych działań. 

Nasze działania rozpoczęliśmy w lutym 2020 roku. Udział w ruchu sklepów prowadzących oficjalną dystrybucję marki wynosił wtedy
23,2%. Naszym celem było zwiększenie go do 30%.

W listopadzie 2020 efekty przerosły oczekiwania wszystkich, bo oficjalni dystrybutorzy producenta, dla którego prowadziliśmy działania odnotowały ponad
100% wzrost przejść do swoich sklepów!
ceneo
Jakie działania podjęliśmy?

1. Remarketing
Uruchomiliśmy kody śledzące niezbędne do dynamicznego remarketingu. Klientom szukającym na Ceneo.pl smartfonów wyświetlaliśmy produkty marki producenta i proponowaliśmy im przejście do oficjalnych sklepów. 

2. Wiersz produktowy i pozycjoner
Na stronie kategorii zaczęliśmy pozycjonować produkty marki klienta, aby użytkownicy szukający informacji o tej kategorii widzieli w pierwszej kolejności wskazane produkty. Po kliknięciu użytkownik przenoszony był na kartę produktu, na której widoczne były tylko oferty partnerów.
3. Licytowanie pozycji
Licytowanie pozycji to narzędzie do pozycjonowania ofert na Ceneo, mające na celu wyświetlanie ich w TOP 3 niezależnie od ceny na karcie danego produktu. Przed uruchomieniem akcji oferty Partnerów były mało widoczne, dlatego producent przeznaczył budżet na licytowanie ofert swoich sklepów partnerskich. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, poznać inne rozwiązania dedykowane producentom na Ceneo.pl, potrzebujesz pakietu narzędzi dostosowanego do Twoich potrzeb i wymagań – skontaktuj się z reklama@ceneo.pl