e-commerce

Pandemia istotnie wpływa na handel i decyzje klientów.


Pandemia koronawirusa zmienia handel i decyzje zakupowe Polaków. Klienci w ostatnich tygodniach stawiają głównie na zakupy internetowe! Niektóre kategorie notują wzrost zainteresowania nawet o kilka tysięcy procent – wynika z analizy serwisu Ceneo.pl. Zmieniają się też preferencje w sposobach dostawy zakupów.
Polscy konsumenci stosują się do zaleceń rządu i zostali w domach. To tam pracujemy, uczymy się, próbujemy realizować swoje pasje, ale przede wszystkim robimy zakupy. Ruch w sklepach internetowych znacząco wzrósł w ostatnich tygodniach. Ten wzrost przyśpieszył, kiedy wprowadzono ograniczenia w handlu stacjonarnym i częściowo pozamykano galerie handlowe. Naturalnym krokiem dla wielu marek i sklepów jest zwiększenie ruchu w sklepach internetowych.

Które kategorie z rekordowym wzrostem popularności?

Dane z serwisu Ceneo.pl pokazują, że kategorie produktów, które jeszcze do niedawna w obecnym okresie nie były na liście zainteresowań klientów, dziś biją rekordy popularności. Takim przykładem jest kategoria z Termometrami, która w ciągu kilku tygodni cieszyła się o blisko 9000% procent większym zainteresowaniem niż przed rokiem czy kamerki internetowe, które ułatwiają nam kontakt z bliskimi i pracę oraz naukę. W tym przypadku wzrost zainteresowania klientów był o blisko 1500%. Sporym zainteresowaniem kupujących cieszą się również mydła, środki czystości, drobne akcesoria medyczne czy kosmetyki dla dzieci, które zanotowały w ostatnich tygodniach wzrosty o kilkaset procent. To bardzo potrzebne produkty w obecnej sytuacji. Klienci chętnie zamawiają je w sklepach internetowych, bo dzięki temu mają pewność, że produkt do nich dotrze. Nie muszą szukać ich w sklepach stacjonarnych – wyjaśnia Radosław Tyszko dyrektor sprzedaży Ceneo.pl.

Czego potrzebujemy do pracy, zabawy i czasu wolnego?

Obecna sytuacja sprawiła, że wiele osób pracuje z domu, a ich dzieci uczą się za pomocą internetu. W efekcie rekordy popularności biją też urządzenia, które pomagają nam w tych obowiązkach. Oprócz wspomnianych kamerek internetowych część klientów została zmuszona przyśpieszyć decyzję o zakupie nowego laptopa, drukarki czy skanera dodatkowo produktów do wyposażenia biura lub miejsca pracy. Z danych Ceneo.pl wynika, że w tych kategoriach produkty notują wzrosty zainteresowań na poziomie nawet kilkuset procent. Kupujący w sieci szukają też inspiracji do spędzania czasu wolnego z najbliższymi. W tym przypadku klienci częściej zaglądają do kategorii z grami. Zarówno tymi komputerowymi, jak i na konsole. Klienci szukają też gier planszowych i puzzli. Spory ruch notują również księgarnie internetowe, sklepy z zabawkami oraz sprzedawcy sprzętu do kulturystyki – dodaje Tyszko.

Zmiany w handlu, to szansa dla sklepów stacjonarnych

Ograniczenia w handlu związane z koronawirusem sprawiają, ze wielu sprzedawców stacjonarnych decyduje się na debiut w internecie. Są również sprzedawcy, którzy dotychczas prowadzili sprzedaż w tym kanale w minimalnym stopniu. Wszystkie te podmioty mogą liczyć na wsparcie przy rozwijaniu swojego biznesu od wielu podmiotów z branży e-commerce. Również Ceneo.pl wspiera właścicieli sklepów, już na etapie integracji ofert poprzez wsparcie przy działaniach promocyjnych i dostarczaniu wysokiej jakości ruchu do sklepów internetowych. Serwis Ceneo.pl debiutującym sklepom przyznaje też dodatkowe środki na promocje – nawet do 2 tys. złotych.
tabela

Najnowsze artykuły

raport24

E-commerce w Polsce w 2024 roku. Kluczowe trendy i wnioski dla kupujących online

14.11.2024
Ranking Zaufanych Sklepów to jeden z najstarszych rankingów sprzedawców internetowych w Polsce. W tym roku Ceneo po raz kolejny nagrodziło uwielbiane przez klientów sklepy.
Best in e-commerce B2B

Automatyczne pozycjonowanie ofert Ceneo z nagrodą „Best in e-commerce B2B”

30.10.2024
Z dumą ogłaszamy, że w październiku 2024 roku Bidbot Automatyczne pozycjonowanie ofert od Ceneo zdobył tytuł „Best in e-commerce B2B” podczas prestiżowej gali e-Commerce Polska Awards 2024! To wyróżnienie nie tylko podkreśla innowacyjność usług Automatycznego pozycjonowania, ale także jej rosnącą wartość dla sprzedawców w branży e-commerce.
urodziny ceneo

Urodzinowe niespodzianki od Ceneo dla Twojego biznesu

01.02.2024
W lutym celebrowane są nie tylko walentynki. 14 lutego swoje 19. urodziny obchodzi Ceneo, czyli jedna z największych platform e-commerce na polskim rynku. Z tej okazji przygotowaliśmy specjalną ofertę rabatową z myślą o Twoim biznesie. Przyłącz się do naszej urodzinowej uczty i skorzystaj z wyjątkowych korzyści.
Znajdź dodatkowe źródło sprzedaży

Znajdź dodatkowe źródło sprzedaży. Zacznij działać z Ceneo!

17.08.2023
Znajdź dodatkowe źródło sprzedaży. Zacznij działać z Ceneo!
Zarabiaj bez ukrytych kosztów.

Zarabiaj bez ukrytych kosztów. Zacznij działać z Ceneo!

03.08.2023
Zarabiaj bez ukrytych kosztów. Zacznij działać z Ceneo!
Solidny Sprzedawca

Nowa jakość na Ceneo – do oznaczenia Zaufane Opinie dołączyła odznaka Solidnego Sprzedawcy!

20.07.2023
Nowa jakość na Ceneo – do oznaczenia Zaufane Opinie dołączyła odznaka Solidnego Sprzedawcy!
Traffic Day 2019

Ceneo na konferencji Traffic Day 2019

23.10.2019
Spotkajmy się na Traffic Day 2019. Eksperci Ceneo.pl wśród prelegentów.
10. Gala Zaufanych Sklepów

Wyniki Rankingu Zaufanych Sklepów 2019

17.10.2019
Wyniki Rankingu Zaufanych Sklepów 2019