e-commerce

Pandemia istotnie wpływa na handel i decyzje klientów.


Pandemia koronawirusa zmienia handel i decyzje zakupowe Polaków. Klienci w ostatnich tygodniach stawiają głównie na zakupy internetowe! Niektóre kategorie notują wzrost zainteresowania nawet o kilka tysięcy procent – wynika z analizy serwisu Ceneo.pl. Zmieniają się też preferencje w sposobach dostawy zakupów.
Polscy konsumenci stosują się do zaleceń rządu i zostali w domach. To tam pracujemy, uczymy się, próbujemy realizować swoje pasje, ale przede wszystkim robimy zakupy. Ruch w sklepach internetowych znacząco wzrósł w ostatnich tygodniach. Ten wzrost przyśpieszył, kiedy wprowadzono ograniczenia w handlu stacjonarnym i częściowo pozamykano galerie handlowe. Naturalnym krokiem dla wielu marek i sklepów jest zwiększenie ruchu w sklepach internetowych.

Które kategorie z rekordowym wzrostem popularności?

Dane z serwisu Ceneo.pl pokazują, że kategorie produktów, które jeszcze do niedawna w obecnym okresie nie były na liście zainteresowań klientów, dziś biją rekordy popularności. Takim przykładem jest kategoria z Termometrami, która w ciągu kilku tygodni cieszyła się o blisko 9000% procent większym zainteresowaniem niż przed rokiem czy kamerki internetowe, które ułatwiają nam kontakt z bliskimi i pracę oraz naukę. W tym przypadku wzrost zainteresowania klientów był o blisko 1500%. Sporym zainteresowaniem kupujących cieszą się również mydła, środki czystości, drobne akcesoria medyczne czy kosmetyki dla dzieci, które zanotowały w ostatnich tygodniach wzrosty o kilkaset procent. To bardzo potrzebne produkty w obecnej sytuacji. Klienci chętnie zamawiają je w sklepach internetowych, bo dzięki temu mają pewność, że produkt do nich dotrze. Nie muszą szukać ich w sklepach stacjonarnych – wyjaśnia Radosław Tyszko dyrektor sprzedaży Ceneo.pl.

Czego potrzebujemy do pracy, zabawy i czasu wolnego?

Obecna sytuacja sprawiła, że wiele osób pracuje z domu, a ich dzieci uczą się za pomocą internetu. W efekcie rekordy popularności biją też urządzenia, które pomagają nam w tych obowiązkach. Oprócz wspomnianych kamerek internetowych część klientów została zmuszona przyśpieszyć decyzję o zakupie nowego laptopa, drukarki czy skanera dodatkowo produktów do wyposażenia biura lub miejsca pracy. Z danych Ceneo.pl wynika, że w tych kategoriach produkty notują wzrosty zainteresowań na poziomie nawet kilkuset procent. Kupujący w sieci szukają też inspiracji do spędzania czasu wolnego z najbliższymi. W tym przypadku klienci częściej zaglądają do kategorii z grami. Zarówno tymi komputerowymi, jak i na konsole. Klienci szukają też gier planszowych i puzzli. Spory ruch notują również księgarnie internetowe, sklepy z zabawkami oraz sprzedawcy sprzętu do kulturystyki – dodaje Tyszko.

Zmiany w handlu, to szansa dla sklepów stacjonarnych

Ograniczenia w handlu związane z koronawirusem sprawiają, ze wielu sprzedawców stacjonarnych decyduje się na debiut w internecie. Są również sprzedawcy, którzy dotychczas prowadzili sprzedaż w tym kanale w minimalnym stopniu. Wszystkie te podmioty mogą liczyć na wsparcie przy rozwijaniu swojego biznesu od wielu podmiotów z branży e-commerce. Również Ceneo.pl wspiera właścicieli sklepów, już na etapie integracji ofert poprzez wsparcie przy działaniach promocyjnych i dostarczaniu wysokiej jakości ruchu do sklepów internetowych. Serwis Ceneo.pl debiutującym sklepom przyznaje też dodatkowe środki na promocje – nawet do 2 tys. złotych.
tabela

Najnowsze artykuły

raport24

E-commerce w Polsce w 2024 roku. Kluczowe trendy i wnioski dla kupujących online

2024-11-14
Ranking Zaufanych Sklepów to jeden z najstarszych rankingów sprzedawców internetowych w Polsce. W tym roku Ceneo po raz kolejny nagrodziło uwielbiane przez klientów sklepy.
Best in e-commerce B2B

Automatyczne pozycjonowanie ofert Ceneo z nagrodą „Best in e-commerce B2B”

2024-10-30
Z dumą ogłaszamy, że w październiku 2024 roku Bidbot Automatyczne pozycjonowanie ofert od Ceneo zdobył tytuł „Best in e-commerce B2B” podczas prestiżowej gali e-Commerce Polska Awards 2024! To wyróżnienie nie tylko podkreśla innowacyjność usług Automatycznego pozycjonowania, ale także jej rosnącą wartość dla sprzedawców w branży e-commerce.
urodziny ceneo

Urodzinowe niespodzianki od Ceneo dla Twojego biznesu

2024-02-01
W lutym celebrowane są nie tylko walentynki. 14 lutego swoje 19. urodziny obchodzi Ceneo, czyli jedna z największych platform e-commerce na polskim rynku. Z tej okazji przygotowaliśmy specjalną ofertę rabatową z myślą o Twoim biznesie. Przyłącz się do naszej urodzinowej uczty i skorzystaj z wyjątkowych korzyści.
Znajdź dodatkowe źródło sprzedaży

Znajdź dodatkowe źródło sprzedaży. Zacznij działać z Ceneo!

2023-08-17
Znajdź dodatkowe źródło sprzedaży. Zacznij działać z Ceneo!
Zarabiaj bez ukrytych kosztów.

Zarabiaj bez ukrytych kosztów. Zacznij działać z Ceneo!

2023-08-03
Zarabiaj bez ukrytych kosztów. Zacznij działać z Ceneo!
Solidny Sprzedawca

Nowa jakość na Ceneo – do oznaczenia Zaufane Opinie dołączyła odznaka Solidnego Sprzedawcy!

2023-07-20
Nowa jakość na Ceneo – do oznaczenia Zaufane Opinie dołączyła odznaka Solidnego Sprzedawcy!
Traffic Day 2019

Ceneo na konferencji Traffic Day 2019

2019-10-23
Spotkajmy się na Traffic Day 2019. Eksperci Ceneo.pl wśród prelegentów.
10. Gala Zaufanych Sklepów

Wyniki Rankingu Zaufanych Sklepów 2019

2019-10-17
Wyniki Rankingu Zaufanych Sklepów 2019