e-commerce

Pandemia istotnie wpływa na handel i decyzje klientów.


Pandemia koronawirusa zmienia handel i decyzje zakupowe Polaków. Klienci w ostatnich tygodniach stawiają głównie na zakupy internetowe! Niektóre kategorie notują wzrost zainteresowania nawet o kilka tysięcy procent – wynika z analizy serwisu Ceneo.pl. Zmieniają się też preferencje w sposobach dostawy zakupów.
Polscy konsumenci stosują się do zaleceń rządu i zostali w domach. To tam pracujemy, uczymy się, próbujemy realizować swoje pasje, ale przede wszystkim robimy zakupy. Ruch w sklepach internetowych znacząco wzrósł w ostatnich tygodniach. Ten wzrost przyśpieszył, kiedy wprowadzono ograniczenia w handlu stacjonarnym i częściowo pozamykano galerie handlowe. Naturalnym krokiem dla wielu marek i sklepów jest zwiększenie ruchu w sklepach internetowych.

Które kategorie z rekordowym wzrostem popularności?

Dane z serwisu Ceneo.pl pokazują, że kategorie produktów, które jeszcze do niedawna w obecnym okresie nie były na liście zainteresowań klientów, dziś biją rekordy popularności. Takim przykładem jest kategoria z Termometrami, która w ciągu kilku tygodni cieszyła się o blisko 9000% procent większym zainteresowaniem niż przed rokiem czy kamerki internetowe, które ułatwiają nam kontakt z bliskimi i pracę oraz naukę. W tym przypadku wzrost zainteresowania klientów był o blisko 1500%. Sporym zainteresowaniem kupujących cieszą się również mydła, środki czystości, drobne akcesoria medyczne czy kosmetyki dla dzieci, które zanotowały w ostatnich tygodniach wzrosty o kilkaset procent. To bardzo potrzebne produkty w obecnej sytuacji. Klienci chętnie zamawiają je w sklepach internetowych, bo dzięki temu mają pewność, że produkt do nich dotrze. Nie muszą szukać ich w sklepach stacjonarnych – wyjaśnia Radosław Tyszko dyrektor sprzedaży Ceneo.pl.

Czego potrzebujemy do pracy, zabawy i czasu wolnego?

Obecna sytuacja sprawiła, że wiele osób pracuje z domu, a ich dzieci uczą się za pomocą internetu. W efekcie rekordy popularności biją też urządzenia, które pomagają nam w tych obowiązkach. Oprócz wspomnianych kamerek internetowych część klientów została zmuszona przyśpieszyć decyzję o zakupie nowego laptopa, drukarki czy skanera dodatkowo produktów do wyposażenia biura lub miejsca pracy. Z danych Ceneo.pl wynika, że w tych kategoriach produkty notują wzrosty zainteresowań na poziomie nawet kilkuset procent. Kupujący w sieci szukają też inspiracji do spędzania czasu wolnego z najbliższymi. W tym przypadku klienci częściej zaglądają do kategorii z grami. Zarówno tymi komputerowymi, jak i na konsole. Klienci szukają też gier planszowych i puzzli. Spory ruch notują również księgarnie internetowe, sklepy z zabawkami oraz sprzedawcy sprzętu do kulturystyki – dodaje Tyszko.

Zmiany w handlu, to szansa dla sklepów stacjonarnych

Ograniczenia w handlu związane z koronawirusem sprawiają, ze wielu sprzedawców stacjonarnych decyduje się na debiut w internecie. Są również sprzedawcy, którzy dotychczas prowadzili sprzedaż w tym kanale w minimalnym stopniu. Wszystkie te podmioty mogą liczyć na wsparcie przy rozwijaniu swojego biznesu od wielu podmiotów z branży e-commerce. Również Ceneo.pl wspiera właścicieli sklepów, już na etapie integracji ofert poprzez wsparcie przy działaniach promocyjnych i dostarczaniu wysokiej jakości ruchu do sklepów internetowych. Serwis Ceneo.pl debiutującym sklepom przyznaje też dodatkowe środki na promocje – nawet do 2 tys. złotych.
tabela

Najnowsze artykuły

Traffic Day 2019

Ceneo na konferencji Traffic Day 2019

2019-10-23
Spotkajmy się na Traffic Day 2019. Eksperci Ceneo.pl wśród prelegentów.
10. Gala Zaufanych Sklepów

Wyniki Rankingu Zaufanych Sklepów 2019

2019-10-17
Wyniki Rankingu Zaufanych Sklepów 2019
Ceneo-BaseLinker

Ceneo.pl i BaseLinker współpracują. Nowe rozwiązania dla e-sprzedawców

2019-02-19
Ceneo.pl i BaseLinker współpracują. Nowe rozwiązania dla e-sprzedawców.
ranking zaufanych sklepów 2018

wyniki Rankingu Zaufanych Sklepów

2018-10-19
Wyniki Rankingu Zaufanych Sklepów. 45 marek znalazło się w najnowszym Rankingu Zaufanych Sklepów 2018 roku opublikowanym przez Ceneo.pl.
ceneolokalnie-dla-sklepow

Nowa oferta dla e-sklepów prowadzących działalność stacjonarną

2018-09-28
Rosnąca popularność omnichannell wśród Polaków sprawiła, że Ceneo.pl odświeża swój serwis CeneoLokalnie.pl i rusza z nową ofertą dla sklepów.
najlepszy-sklep-ranking-ceneo-2018

Weź udział - Ranking Zaufanych Sklepów Ceneo.pl

2018-09-07
Ranking Zaufanych Sklepów Ceneo.pl powstał z myślą o nagrodzeniu sklepów uczestniczących w Programie Zaufanych Opinii, które w najlepszy, najszybszy i najbezpieczniejszy sposób podchodzą do obsługi swoich klientów. Pokaż wszystkim, że Twój sklep jest najlepszy!
ceneo-asystent-app

Ceneo.pl z nowymi narzędziami ułatwiającymi sprzedaż w sieci

2018-07-20
Aplikacja do zarządzania sklepem, system tagowania. To tylko część nowych funkcji, jakie otrzymały sklepy korzystające z serwisu Ceneo.pl.
cel-sprzedazowy-ceneo

Jak osiągnąć cel sprzedażowy? 4 kroki do sukcesu z Ceneo.pl

2018-06-01
Czy można wydać dziesiątki tysięcy złotych na promocję swojej oferty i nie osiągnąć celu sprzedaży? Oczywiście, że tak! Chyba że promocję swojej oferty powierzysz ekspertom.