Wiemy komu ufają Polacy! Serwis Ceneo.pl już po raz 10 ogłosił Ranking Zaufanych Sklepów.


Ten – jeden z najstarszych rankingów sklepów internetowych – tworzony jest na podstawie milionów ankiet, które w ciągu ostatniego roku wypełnili klienci kupujący on-line. Ceneo.pl od ponad dekady pomaga Polakom kupować w sieci w bezpieczny sposób. W tym roku Ranking Zaufanych Sklepów obejmie w sumie 16 kategorii. To lista marek, którą Polacy darzą największym zaufaniem w ostatnim roku. Ranking (poza kategoriami Wybór Użytkownika i Lider Dekady przyp. inne kryteria głosowania) przygotowywane jest na podstawie ankiet, które kupujący w sieci wypełniają po zrealizowanych zakupach w sklepach objętych tym programem. W tym roku analizie poddano aż ponad 3 mln ankiet, które trafiły do serwisu w ciągu ostatniego roku. To właśnie w tych ankietach klienci dzielą się swoimi opiniami na temat przebiegu transakcji, obsługi sklepów i procesu dostawy. W ten sposób Program Zaufanych Opinii Ceneo jest dla wielu użytkowników wiarygodnym źródłem wiedzy na temat sprzedawców i produktów.
laureat
Dla mnie najważniejszą nagrodą, którą zostanie przyznana, jest ta dla sklepu, który ponad 10 lat nam towarzyszy w programie, ale wszystkim laureatom i finalistom bardzo dziękuję za zaufanie i współpracę z Ceneo.pl – mówiła otwierając galę Katarzyna Stehlik, dyrektor departamentu sprzedaży Ceneo.pl.
Nagrodę „Lider dekady” zdobyło Electro.pl zajmujące się sprzedażą elektroniki. Komentując na gorąco otrzymane wyróżnienie Michał Nawrocki, wiceprezes Electro.pl powiedział, że dla klientów najważniejsza jest obecnie nie tylko cena, ale i sposób dostarczenia towaru. - Po pierwsze ważne, by klient miał dobrą cenę, po drugie czy towar dojechał na czas, nieuszkodzony. Liczą się też dodatkowe usługi typu wniesienie, montaż, instalacja, co jest bardzo ważne w przypadku dużego sprzętu AGD, np. kuchennego. Te elementy składają się na doświadczenie klienta. Jak jest zadowolony - ocenia pozytywnie – mówił Michał Nawrocki.
Sklepy były oceniane w kategoriach tematycznych takich jak na przykład: „Dom i wnętrze”, „Motoryzacja” czy „Multimedia”. Jedna z kategorii „Wybór użytkownika” wyłoniła zwycięzcę na podstawie głosowania użytkowników ceneo.pl. - Głos oddaliśmy internautom, każdy sklep miał równe szanse, ponieważ to internauci w trakcie miesięcznego glosowania wskazywali, którym sklepom ufają – powiedział Tomasz Jankowski, PR Manager Ceneo.pl. Nagrodę w kategorii Wybór Użytkownika otrzymał sklep oleole.pl
Jeden ze sklepów, Taniaksiązka.pl zdobył wyróżnienia aż w dwóch kategoriach „Kup teraz” i „Multimedia”. Sklep zajmuje głownie się sprzedażą książek. To trudny rynek. - Jest bardzo duża konkurencja i wszyscy walczą ceną. Czym wygrywamy? Jakością obsługi klienta, funkcjonalnością strony, możliwością rekomendowania klientowi książek, które naszym zdaniem mogą mu się podobać. Oferta, dobra cena i szybka wysyłka to takie rzeczy, które sprawiają, że klienci przywiązują się do marki – mówi Łukasz Kieros, założyciel Taniaksiązka.pl.
statuetki
Z informacji zebranych w ciągu ostatniego roku przez Ceneo.pl wynika, że Polacy ufają sklepom internetowym i są zadowoleni z zakupów w sklepach objętych Programem Zaufanych Opinii. Blisko 95 proc. transakcji zakończyło się pełną satysfakcją kupujących.
- Ten wynik to dowód na to, że nasz program spełnia swoje głównie zadanie, czyli jest gwarancją bezpiecznych zakupów. Każdego dnia nasz zespół dba o to, by w programie znaleźli się wyłącznie rzetelni sprzedawcy – podkreśla Dariusz Grabowski dyrektor departamentu rozwoju produktu w Ceneo.pl,
Z ankiet wyłania się jeszcze jeden ważny wniosek: skraca się czas dostawy przesyłek. Obecnie co trzeci produkt zamówiony przez użytkowników Ceneo.pl dociera do nich już następnego dnia roboczego lub najpóźniej dwa dni robocze od momentu zamówienia.