Jak osiągnąć cel sprzedażowy? 4 kroki do sukcesu z Ceneo.pl

Czy można wydać dziesiątki tysięcy złotych na promocję swojej oferty i nie osiągnąć celu sprzedaży? Oczywiście, że tak! Chyba że promocję swojej oferty powierzysz ekspertom. Ceneo.pl jeden z najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce doskonale wie jak zainteresować Twoimi produktami miliony potencjalnych klientów. Każdego dnia serwis dostarcza tysiące zamówień do sklepów internetowych. Sprawdź jak możesz poprawić swoją sprzedaż.
Atrakcyjna grafika, konkurencyjna cena, doskonały opis produktu i środki na promocję. Wydaje się, że to wystarczy, aby w czasie wielkich wyprzedaży osiągnąć cel sprzedażowy.W rzeczywistości są to jedynie niezbędne narzędzia, które przy odpowiednim zastosowaniu i wykorzystaniu mogą przynieść sukces. Jak zatem je wykorzystać? Mistrzem tej sztuki jest zespół naszych ekspertów. Ceneo.pl to adres nie tylko najpopularniejszej porównywarki ofert ze sklepów internetowych. To również nowoczesna i przyjazna użytkownikowi platforma e-commerce, która daje Polakom wiele korzyści podczas robienia zakupów internetowych. Dzięki swojemu doświadczeniu i zaufaniu klientów Ceneo.pl jest dziś prawdziwym ekspertem i doradcą zakupowym. Każdego miesiąca z serwisu korzysta blisko 15 milionów unikalnych użytkowników. Żeby zdobyć ich zainteresowanie, wystarczy zrobić 4 kroki z Ceneo.pl.

Krok 1.

PROMUJ SKLEP I OFERTĘ

To jeden z najważniejszych kroków w drodze do zdobycia celu w sprzedaży. Istotna jest lokalizacja ofert na stronach internetowych. Serwis Ceneo.pl także oferuje właścicielom sklepów i producentom kilka miejsc w swoim serwisie, gdzie można pokazać swoją ofertę. Produkty można prezentować nie tylko w boksach reklamowych, ale również m.in. na stronach kategorii. Usługa pozwala na promowanie ofert sklepów na początku listy produktów na stronie danej kategorii. Są one wyświetlane w osobnym boksie. Dodatkową korzyścią jest fakt, że obok naszej oferty pojawia się też logo naszego sklepu, co pozwala promować również naszą markę. Użytkownicy dzięki jednemu kliknięciu trafią wprost do sklepu. Jeśli możemy pochwalić się pierwszymi pozytywnymi opiniami klientów w serwisie Ceneo.pl, idealnym narzędziem promocji jest wtedy strefa polecanych ofert, gdzie prezentowane są trzy oferty. O tym, które z nich pojawią się w tym topowym miejscu, decyduje nasz algorytm, który bierze pod uwagę m.in. współpracę sklepu z klientami.

Krok 2.

BUDUJ ZAUFANIE DO TWOJEJ MARKI

Pierwsze zamówienia, które otrzyma Twój sklep to nie tylko powód do radości, ale również szansa na wzmocnienie swojej pozycji na rynku. Jako sprzedawca powinieneś dbać o relacje z klientami. To wbrew pozorom jest bardzo angażującym i wymagającym zadaniem. Tutaj serwis Ceneo.pl również śpieszy z profesjonalnymi narzędziami dla sklepów. Najprostszym bezpłatnym narzędziem jest widget. To niewielka zakładka wyświetlana na stronie sklepu. Co ważne: nie koliduje ze strukturą strony. Po jej rozwinięciu klienci zapoznają się z wybranymi przez właściciela atutami sklepu (np. czas realizacji zamówienia, informacje na temat obsługi, procent klientów polecających sklep). Kolejnym narzędziem wzmacniającym zaufanie klientów do sklepu jest program „Zaufane Opinie”

Komentarze z zielonym znaczkiem są publikowane na podstawie ankiet wypełnianych przez osoby, które złożyły zamówienie on-line w sklepie objętym programem „Zaufanych Opinii”. Czytając taką opinię, masz pewność, że informacje o wybranym sklepie pochodzą od rzeczywistych Klientów.


Krok 3.

ROZWÓJ I OPTYMALIZACJA

W życiu każdego handlowca przychodzi czas na podsumowania. Pojawiają się też pytania, w jaki sposób możemy wzmocnić działania promocyjne i sprzedażowe. Ciekawym rozwiązaniem może być widget z rekomendacjami, w którym będą się wyświetlać wybrane produkty z konkretnego sklepu. Narzędzie dostarcza swoim partnerom również serwis Ceneo.pl. Produkty do boksu dobierane są między innymi na podstawie wcześniejszych aktywności użytkownika. Przy doborze produktów brane są także zachowania zakupowe wielu milionów użytkowników naszego serwisu. Produkty dobierane są z uwzględnieniem branży, w jakiej działa sklep. Co ważne narzędzie jest bardzo proste w implementacji i można je dopasować do wyglądu strony. Istnieje możliwość wyboru rozmiaru, koloru, czcionki oraz tytułu. 


Krok 4.

RAPORTY I ANALIZY DLA SKLEPÓW

Realizując plan sprzedażowy, wprowadzając nowe rozwiązania i oferty do sklepu, ważnym czynnikiem jest analiza działań konkurencji. Jak znaleźć na to czas? Na które aspekty warto zwrócić uwagę? Istotnym wsparciem przy szukaniu odpowiedzi na te pytania jest nie tylko śledzenie aktywności konkurencji, ale również takie usługi jaki API Ceneo. To pakiety informacji dla sklepów współpracujących z naszym serwisem, za pomocą których przekazujemy dane pozwalające na lepszą kontrolę cen i łatwiejsze zaplanowanie strategii sprzedażowej.  Narzędzie to pozwala na podniesienie konkurencyjności firmy, optymalizację polityki sprzedażowej w kontekście działań konkurencji a tym samym zwiększenie przychodów po stronie sklepu. Skąd czerpiemy dane? API pozwala na pozyskiwanie danych w czasie rzeczywistym (na podstawie informacji prezentowanych w danym momencie na Ceneo.pl) mamy więc pewność, że są one wiarygodne. Biorąc pod uwagę pozycję naszego serwisu na rynku e-commerce oraz liczbę zarejestrowanych sklepów, narzędzie umożliwia monitorowanie konkurencji i planowanie działań marketingowych. Narzędzie przedstawione w tej publikacji są jedynie propozycjami działań, jakie sklepy i producenci mogą wspólnie zrealizować z serwisem Ceneo.pl.

Z myślą o naszych klientach, partnerach stale rozwijamy nasze usługi. Chcemy bowiem oferować naszym partnerom i klientom możliwość robienia zakupów i oferowania produktów w najatrakcyjniejszych cenach i z zachowaniem najwyższych zasad bezpieczeństwa. Na zakończenie chcemy podkreślić, że obecnie serwis Ceneo.pl to ponad 18 tys. sklepów internetowych i miliony klientów zadowolonych z zakupów.


DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

NAPISZ MAILA NA REKLAMA@CENEO.PL 



Najnowsze artykuły